Toon zoekbalkToon menu

Handreiking cliëntenraden - meepraten over technologie in gehandicaptenzorg

Veel zorgorganisaties willen graag meer technologie inzetten. Omdat technologie het leven van cliënten raakt, is het belangrijk dat zij hierover meepraten en meebeslissen. Hoe kun je er als cliënten-, bewoners- of verwantenraad voor zorgen dat je gehoord wordt? En hoe kun je als begeleider, manager of bestuurder cliënten meer betrekken bij technologie binnen de zorgorganisatie? Deze handreiking helpt je op weg!

Handreiking in 4 stappen

Ontdek bij welke stappen en op welke manier bewonersraden, cliëntenraden en verwantenraden kunnen meepraten en meebeslissen over technologie:

  • Stap 1: de visie en het beleid van de zorgorganisatie

  • Stap 2: het vraagstuk en het kiezen van technologie

  • Stap 3: het gebruik van de technologie

  • Stap 4: de evaluatie en het vervolg

Informatie en inspiratie

In de handreiking vind je per stap informatie en vooral veel inspiratie. Naast waardevolle tips lees je tal van aansprekende voorbeelden. En de handige invulkaart met een aantal voorbeeldvragen per stap helpt je vooruit.
 

Download de handreiking cliëntenraden

Download de handreiking cliëntenraden in eenvoudige taal

De handreiking cliëntenraden is een interactief document. Via de oranje pijlen onderaan de pagina doorloop je de handreiking stap voor stap. Bekijk het document in de modus ‘Volledig scherm’ voor een optimale ervaring.

Reageer op deze pagina

JOUW REACTIE
Wil je een link invoegen in de tekst? Zet de link tussen vierkante haken: [www.kennispleingehandicaptensector.nl]





Cookies op de website van Kennisplein Gehandicaptensector

Kennisplein Gehandicaptensector gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.
Ik ga akkoord met het plaatsen van cookies (inclusief tracking cookies).
Niet akkoord en lees meer