Kennisplein Gehandicaptensector gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.
Ik ga akkoord met het plaatsen van cookies (inclusief tracking cookies).
Niet akkoord en lees meer
Home Nieuws Nieuws 2015 november Vragenlijst over kwaliteit gehandicaptenzorg verbeterd met hulp van cliënten

Vragenlijst over kwaliteit gehandicaptenzorg verbeterd met hulp van cliënten // 17/11/2015

Cliënten in de gehandicaptenzorg hebben meegeholpen vragenlijsten te verbeteren over de kwaliteit van de zorg. Het gaat om de vragenlijsten ‘Cliënten over Kwaliteit’ (CoK) van het landelijk steunpunt (mede)zeggenschap (LSR), ontwikkeld in samenwerking met het NIVEL.

blije mannen rolstoel

3 vragenlijsten verbeterd

Cliënten hebben vragenlijsten voor wonen, dagbesteding en ambulante dienstverlening geëvalueerd die de kwaliteit van zorg en bestaan meten. Cliënten mochten feedback en input geven op de vragen.

‘De vragen worden nu beter begrepen zoals ze bedoeld zijn’, legt NIVEL-onderzoeker Paul van Kessel uit. Zo leverde de vraag ‘Kun je goed van de ene plaats naar de andere plaats komen’ verwarring op bij cliënten, omdat niet alle antwoordmogelijkheden gedekt werden.

Kwaliteitsverbetering gehandicaptenzorg

De resultaten van de CoK-vragenlijsten kunnen gebruikt worden voor kwaliteitsverbetering van de gehandicaptenzorg en om de wensen en behoeften van individuele cliënten in kaart te brengen.

Bron: NIVEL. Lees meer over het onderzoek.

Op de hoogte blijven?

Abonneer je gratis op de tweewekelijkse nieuwsbrief van het Kennisplein Gehandicaptensector