Home Nieuws Nieuws 2019 januari Deskundige collega blijft belangrijkste informatiebron

Deskundige collega blijft belangrijkste informatiebron // 28/01/2019

Zorgprofessionals vragen bij voorkeur een deskundige collega om hulp. Verder gebruiken ze Google en intranet als informatiebron. Social media wordt minder vaak geraadpleegd om kennis op te halen. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Hoe delen zorgorganisaties kennis?’ van Vilans. 

kennisdelen-vilans-gehandicaptenzorgAan het onderzoek werkten 85 zorgmedewerkers mee, werkzaam in 71 verschillende zorgorganisaties. Daarbij ging het zowel om begeleiders, stafmedewerkers, onderzoekers en managers uit de gehandicaptenzorg en ouderenzorg. 

Download het onderzoek

Kennisdeling binnen organisaties 

Medewerkers zijn trots op bestaande samenwerkingen. Enkele voorbeelden op een rij: 
  1. Kennismanagement is al een onderdeel van het dagelijks werk,
  2. Zelfsturing is een kans voor kennisdeling, 
  3. Kennis wordt vaker gedeeld via moderne technologie, zoals e-learnings en inter- en intranet, 
  4. Kennis is persoonlijker (persoonlijke ervaringen en vaardigheden staan centraal).
Meer weten over dit onderzoek? Neem contact op met Tessa Dadema (Adviseur Vernieuwend Leren Vilans) via t.dadema@vilans.nl.

Bron: Kennisinfrastructuur Langdurige Zorg

JOUW REACTIE
Wil je een link invoegen in de tekst? Zet de link tussen vierkante haken: [www.kennispleingehandicaptensector.nl]





Op de hoogte blijven?

Abonneer je gratis op de tweewekelijkse nieuwsbrief van het Kennisplein Gehandicaptensector

Op de hoogte blijven?

Abonneer je gratis op de tweewekelijkse nieuwsbrief van het Kennisplein Gehandicaptensector

Kennisplein Gehandicaptensector gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.
Ik ga akkoord met het plaatsen van cookies (inclusief tracking cookies).
Niet akkoord en lees meer