Hieronder vind je een overzicht van doelen van het
netwerk Sensatie van Goed Leven (rechts in het plaatje). Links op het plaatje vind je de aanpak om producten te ontwikkelen en doelen te bereiken.
Twee creatieve sessies

In een kleine sessie in het projectteam, een begeleider, een ouder en een leerkracht op 11 januari kwamen vanuit de gedachte ‘Als je kunt fantaseren, kun je het ook realiseren!’, mooie plannen op tafel. Eén ding werd duidelijk: we denken groter dan we ooit konden bedenken twee jaar geleden. Wat wij als netwerk willen, wordt breed gedragen in de samenleving, dus moeten we het ook breed neerzetten. In de tweede sessie waren ongeveer 20 mensen van ons netwerk aanwezig.
In beide sessies werden we uitgenodigd om ons voor te stellen waar we over vijf jaar staan met SGL. In 2024 dus. Wat hebben we dan gerealiseerd met elkaar? En hoe zijn we daar gekomen? Via filmpjes en fotomateriaal werden we geïnspireerd en uitgedaagd om in drie groepen buiten de gebaande paden te denken over drie onderwerpen: een platform, communicatie en beeldtaal. Alle ‘ja-maar’-s en ‘kan-niet’-s werden geparkeerd op een ‘parkeervel’, want we dachten even alleen in mogelijkheden.
Van droom naar werkelijkheid
Vol passie vertelden de drie groepen aan elkaar hoe de drie onderwerpen zich ontwikkeld hebben in 2024. En we spraken met elkaar over hoe we al deze dromen kunnen realiseren. Hoe komen we van dromen naar ontwerpen, bouwen en implementeren? Via ‘commitment-kaarten’ schreven deelnemers op aan welke onderwerpen ze iets willen bijdragen. Belangrijke boodschap daarbij:
Met z’n allen kunnen we waarde toevoegen aan onze eindproducten. Dat kan via mensen, dingen, ideeën, groepen, middelen (in geld) of samenwerkingsverbanden. En daarmee gaan we in het bredere netwerk aan de slag dit jaar: onze dromen in praktisch haalbare hapjes opdelen en waar maken!