
Zaterdag 8 april was er in het
tv-programma Kassa aandacht voor ouders van kinderen met een 'zeer ernstige meervoudige beperking'. Dit heeft impact op het hele gezin en ouders hebben een zeer zware en levenslange zorgtaak voor hun kind. Deze ouders willen aandacht voor het feit dat zij als ouders van een (Z)EVMB-kind voortdurend in gevecht zijn met instanties. Daarnaast zijn ze vaak eindeloos op zoek naar ondersteuning, erkenning en begrip.
Actie #ikziejewel
Na de uitzending is het pamflet dat enkele ouders hebben gemaakt om de noodklok te luiden ruim 20.000 keer gedeeld en heeft het ruim 1,5 miljoen mensen bereikt via Facebook. Om nog meer mensen te bereiken gaat de actie #ikziejewel van start. De actie is gelanceerd tijdens de uitzending van KASSA op 15 april.
Doe je mee?
- Doe mee met de actie en zorg ervoor dat Nederland het pamflet ziet en van zich laat horen.
- Deel je foto online, #ikziejewel. Deel onderstaande tekst via Twitter in combinatie met een foto van jezelf + een briefje met daarop #ikziejewel.
Maak kinderen met een zeer ernstige meervoudige beperking zichtbaar. Deel het pamflet! #ikziejewel #KassaTV
Complex Care United
De ouders van Complex Care United voeren actie om aandacht te vragen voor hun eigen en andere kinderen die niet gezien worden door politici, beleidsmakers en het grote publiek. Met de stichting Complex Care United (2CU "to see you") vragen zij aandacht voor mensen met Zeer Ernstige Verstandelijke en Meervoudige Beperkingen (ZEVMB). Zij zijn de inititiatiefnemers van het pamflet en de actie #ikziejewel.
Lees meer over (Z)EVMB