Aanvragen via TOPdesk
Onlangs zaten medewerkers bij Koraal zonder koffiezetapparaat voor een van de woongroepen. Om een nieuw apparaat te krijgen, moet ze een aanvraag indienen in TOPdesk (online helpdesk). Het systeem zou je als medewerker moeten ontzorgen maar in dit geval bleek het aanvragen van het koffiezetapparaat niet zo simpel. ‘Een tijdje na de aanvraag ontving ik een mail en werd ik vriendelijk verzocht om zelf de website van de Blokker te bekijken en een apparaat uit te zoeken. Dat moet vervolgens weer doorgegeven worden via TOPdesk.’ Vertelt een van de medewerkers. Dit kost veel (wacht)tijd en kan slimmer!
https://youtu.be/-oX-T5LZY10
Praktische oplossingen
Het team dat deelnam aan de schrapsessie bestond uit begeleiders, teamleiders en kwaliteitsmedewerkers. Zo konden ze gezamenlijk oplossingen bedenken om te voorkomen dat het systeem voor vertraging zorgt. Ondertussen is de situatie opgepakt en blijkt dat door samen te kijken naar de processen, zaken sneller, simpeler en efficiënter kunnen. Praktische tips zijn:
- Aansluiten bij de werkgroepen die zich bezighouden met de (door)ontwikkeling van de systemen.
- Voorbeelden van omslachtige registraties verzamelen en bespreken hoe dit anders, simpeler en met minder stappen kan.
- ‘De sleutel van de oplossing zit in het ‘samen’ aanpakken. Als je samenwerkt aan dit soort vraagstukken, krijg je meer begrip en vertrouwen in elkaar.
Herken je dit soort registratielasten?
Of heb jij ook omslachtige processen of registraties weten op te lossen? Laat het ons weten in een reactie hieronder!