Toon zoekbalkToon menu

Corona en contact op afstand

De Innovatie-impuls heeft een nieuw netwerk: het corona-themanetwerk. Hiermee helpen we zorgorganisaties om technologie die tijdens de eerste coronagolf versneld is ingezet, duurzaam te gebruiken. Het gaat hierbij om vormen van technologie voor contact op afstand.

Praktijkverhalen

Een werkboek dat cliënten in de gehandicaptenzorg een stem geeft

Lees verder

Tablet maakt verschil voor cliënten Profila Zorggroep

Lees verder

Digizorg als hulpmiddel voor betere kwaliteit zorg

Met de coronacrisis is digicontact een belangrijk onderdeel van de zorgverlening geworden. Philadelphia heeft al voor de crisis digicontact ingevoerd als aanvulling op de persoonlijke begeleiding van cliënten.

Daarvan ervaren cliënten én begeleiders de voordelen.

Lees verder

‘Afleren om meteen aan oplossingen te denken’

De invoering van beeldbellen bij De Twentse Zorgcentra tijdens de eerste coronagolf heeft een basis gelegd voor versnelde innovatie. ‘Alle medewerkers zien nu de toegevoegde waarde van technologie.’

Bestuurder Annamiek van Dalen vertelt over innovatie.

Lees verder

Implementatie van technologie

In dit nieuwe themanetwerk ondersteunen we zorgorganisaties bij de implementatie. We geven hierbij ook aandacht aan zaken die tijdens de gehaaste inzet in de eerste golf vaak over het hoofd gezien zijn. Verder richt het themanetwerk zich op het duurzaam borgen van de (gedeeltelijke) invoering van technologie tijdens de ‘lockdown’ - en het opschalen daarvan.

Beeldbellen

Bij vormen van contact op afstand die tijdens de eerste coronagolf zijn ingezet, kun je bijvoorbeeld denken aan beeldbellen, dat bezoek van vrienden en verwanten vervangt. Of aan de inzet van technologie voor activiteiten, in plaats van dagbesteding.

Nieuwe kennis

Het corona-themanetwerk heeft de functie van een lerend netwerk, dat kennis en inzichten rond een thema deelt. Het biedt expertise die in lijn is met de doelstellingen en vertrekpunten van de Innovatie-impuls, zodat we er met elkaar van kunnen leren. Denk hierbij ook aan de mogelijkheid versneld technologie in te zetten als de situatie erom vraagt. Centraal in het lerend netwerk staat de uitwisseling van nieuwe kennis en het meenemen daarvan naar de eigen organisatie.

Lees dit artikel voor meer informatie over verschillende vormen van ondersteuning in tijden van corona.

Deelnemers

De Twentse Zorgcentra Aveleijn
Kempenhaeghe Profila Zorggroep 2
Koninklijke Visio Severinus

 

Reageer op deze pagina

JOUW REACTIE
Wil je een link invoegen in de tekst? Zet de link tussen vierkante haken: [www.kennispleingehandicaptensector.nl]





Cookies op de website van Kennisplein Gehandicaptensector

Kennisplein Gehandicaptensector gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.
Ik ga akkoord met het plaatsen van cookies (inclusief tracking cookies).
Niet akkoord en lees meer