Kennisplein Gehandicaptensector gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren.
Ik ga akkoord met het plaatsen van cookies (inclusief tracking cookies).
Niet akkoord en lees meer
Home Nieuws Nieuws 2019 januari Vernieuwd! Toolkit Minder papier, meer tijd voor zorg

Ontwikkelingen in de gehandicaptenzorg

Vernieuwd! Toolkit Minder papier, meer tijd voor zorg // 10/01/2019

Hoe breng je de regeldruk binnen jouw organisatie in kaart? Dat kan met de vernieuwde toolkit ‘Minder papier, meer tijd voor zorg’. De toolkit helpt teams op een eenvoudige manier onnodige registraties op te sporen en terug te dringen. 

regeldruk-gehandicaptenzorg-toolkitActieplan aanpak registraties

Nieuw aan de toolkit is het ‘actieplan aanpak registraties’. Het actieplan helpt je om het terugdringen van registraties een concreet vervolg te geven binnen je organisatie. Het actieplan geeft inzicht in welke actiepunten er nodig zijn, wie en wat je nodig hebt om met de actiepunten aan de slag te gaan. 

Registratielasten zorgen voor frustraties in de zorg en kunnen de ervaren regeldruk vergroten. Vooral wanneer het onbekend is waar de regel vandaan komt en of deze verplicht is of niet. Met behulp van de toolkit krijg je inzicht hoe jij en jouw collega’s denken over bepaalde registraties. Hoe je ermee omgaat in de praktijk en hoe dit anders kan. 

De Toolkit: minder papier - meer tijd voor zorg

De toolkit bestaat uit: De Toolkit is voor 60 euro via de Vilans webwinkel te bestellen.

Poll 

Vul de poll in Is jouw organisatie of team al bezig om de regeldruk te verminderen? Of ervaren jullie geen last van onnodige regels? De poll is gesloten.
Ik ervaar geen regeldruk binnen mijn organisatie
 
0
Ik ervaar wel regeldruk binnen mijn organisatie maar we werken hier nog niet aan (misschien kan de toolkit helpen).
 
9
Ik ervaar nog wel regeldruk binnen mijn organisatie maar we zijn druk bezig om dit te verminderen (laat in een reactie weten hoe!).
 
2
Anders namelijk... (reageer onder dit artikel)
 
0
Aantal stemmen: 11


De instrumenten uit de toolbox zijn gebaseerd op een methodiek die Stichting De Waalboog in 2014 ontwikkelde om registraties op te ruimen, ‘De Opruimdienst’. Zowel zorgmedewerkers als management en bestuur van De Waalboog hebben positieve ervaringen met de methodiek, waarmee zij tientallen registraties hebben opgeruimd.



 
JOUW REACTIE
Wil je een link invoegen in de tekst? Zet de link tussen vierkante haken: [www.kennispleingehandicaptensector.nl]





Elsbeth Zielman

mail | meer info

e.zielman@vilans.nl

Lees meer

Op de hoogte blijven?

Abonneer je gratis op de tweewekelijkse nieuwsbrief van het Kennisplein Gehandicaptensector

Op de hoogte blijven?

Abonneer je gratis op de tweewekelijkse nieuwsbrief van het Kennisplein Gehandicaptensector

Meer over Ontwikkelingen in de gehandicaptenzorg