
Ondersteuningsmodel voor alledaags geluk
'Wat betekent alledaags geluk voor jou? Een vraag die we bij Driestroom dagelijks stellen. Continu zoeken we samen met cliënten naar hun wensen en het uitbreiden van hun kansen. We accepteren de beperking van de persoon én zijn verwachtingsvol tegenover iemands mogelijkheden. Hierbij staat een betekenisvol en betrokken leven van cliënten centraal.
Om deze werkwijze en visie systematisch en duurzaam te borgen in onze organisatie ontwikkelen we een vernieuwend inhoudelijk ondersteuningsmodel. Dit zogeheten "alledaags-geluk-model" vertalen we in:
- de inrichting van de nieuwe elektronische zorgplansystematiek;
- een nieuw integraal scholingsprogramma voor medewerkers waarbij leren van cliëntervaringen centraal staat;
- inhoudelijke ontwikkelplannen per organisatieonderdeel (bijvoorbeeld ontwikkeling van nieuwe ondersteuningsconcepten, aanscherpen methodisch werken, en vergroten competenties van teams en teamleden)
- één kennisbank voor cliënten en één voor medewerkers;
- een meetinstrument om de effectiviteit van dit ondersteuningsmodel te onderzoeken.
Op deze manier willen we nog meer bijdragen aan het alledaags geluk van onze cliënten.'

Project: Alledaags-geluk-model
Thema: Zeggenschap en dialoog
Praktijkverhalen van Driestroom
Driestroom
Industrieweg-Oost 27
6662 NE ELST
Driestroom.nl
Aantal medewerkers: 1.000
Aantal cliënten: 3.000